Jak zazimovat lodní motor

Zazimování lodního motoru, věčné téma, které stojí za to jednou pro vždy celé obsáhnout!
Nejprve si pojďme říct proč lodní motor zazimovat: Když ho necháme ponořený přes zimu ve vodě, může vlivem zamrzlé hladiny popraskat.
Proto doporučujeme motor z vody vyndat, a dát jej na suché a temperované místo.
Pojďme si říct, jaké úkony Váš servis pro úspěšné zazimování musí s lodním motorem provést:
  • Odsolení lodního motoru, pokud byl na dovolené u moře
Necháváme motor běžet alespoň půl hodinky ve sladké vodě, díky čemuž dojde k prvnímu proplachu mořské soli. Poprosíme Vás o informaci, zda Váš lodní motor v slané vodě byl, a kolik sezón po sobě. Pokud motor nebyl delší dobu důkladně servisován, doporučujeme vyndání převodovky z lodního motoru, abychom Vám mohli vyčistit hřídel a táhla. Kontrola impelleru ( vodní pumpy ) je při pobytu ve slané vodě důležitá.

  • Vypuštění benzínu z palivového systému
Ať už z karburátoru nebo z lodního motoru se systémem vstřikování, je důležité po sezóně vypustit zbylí benzín z lodního motoru. Toto je nesmírně důležitý úkon, který je opravdu potřeba udělat před každou dlouhou odstávkou lodního motoru. Je to z důvodu vodnatění benzínu, který se stává agresivním vůči gumovým částem karburátoru a systému vstřikování. U systému se vstřikováním doporučujeme ještě použít stabilizátor paliva.

  • Výměna oleje a případně filtru
Pokud Vám někdo tvrdí, že je lepší vyměnit olej až na jaře, jednoduše se mýlí. Je důležité vyměnit olej před zazimováním, aby starý olej v motoru nezůstal přes zimu. Mohla by v něm být voda, která může způsobit například korozi motoru, která vede k následně velmi drahé opravě, které se dá důkladným zazimováním předejít. Nový olej motor nezničí, starý olej by ovšem mohl.

  • Výměna oleje v převodovce
Rovnou Vám při zazimování vyměníme i olej v převodovce. Silně doporučujeme olej v převodovce lodního motoru vyměnit již po sezóně. ( Při pobytu lodního motoru ve vodě neustále hrozí vniknutí vody do převodovky. )

  • Kontrola vrtule, hřídele
Sejmeme vrtuli, odstraníme z ní namotané rybářské vlasce a další nečistoty, zkontrolujeme její stav, případně jí opravíme čí vyměníme. ( Umíme opravovat vrtule - včetně vyvážení. ) Zkontrolujeme stav simmerringu a kolíčku. Pokud je to třeba vyměníme kolíček za nový. Hřídel pořádně promažeme vazelínou, čímž prodloužíme její životnost.

  • Promazání lodního motoru
Promažeme všechna potřebná místa Vašeho lodního motoru. To jsou zejména ta místa, kde je motor namáhán: táhla, bovdeny a kloubové spoje. Pokud jí motor má, také vyměníme mazivo v maznici.

  • Kontrola důležitých míst
Zkontrolujeme Vám impeller lodního motoru, který je dobré každé čtyři roky vyměnit, i když může na oko vypadat ok. Prozkoumáme veškeré elektrické spoje, vyměníme svíčky, seřídíme ventily, a zkontrolujeme vstřikování. Co se týče svíček, je dobré měnit je každou sezónu. Zkontrolujeme i napnutí startovací šňůry, a pokud je potřeba, opravíme ji nebo Vám ji vyměníme za novou.

  • Konzervace lodního motoru
Po celkovém vyčištění a kontrole motoru, přichází na řadu nejdůležitější úkon, pro úspěšné zazimování Vašeho lodního motoru: vstříknutím zazimovacího oleje, který vytváří souvislý ochranný film, ochráníme Váš lodní motor před korozí, která by jinak mohla přes zimu vzniknout.

  • Uskladnění lodního motoru u nás
Vysušený a nakonzervovaný lodní motor skladujte v pracovní poloze v suchém prostředí. Nabízíme i zazimování u nás ve výhodném balíčku, s výše zmíněnými servisními úkony, které platí pro všechny čtyřtaktní závěsné lodní motory. U dvoutaktních lodních motorů pouze odpadá výměna oleje.
Objednejte se na posezónní servis
pohodlně, online